tisdag 22 maj 2012

Känna lite hur det känns.

Red idag, skulle kolla hans inställning till hinder nu så jag vet på ett ungefär vad jag har att vänta mig på torsdag. Idag var han mr Istadig, dvs fastnade vid långsidan mot stallet, slog mot skänkel och var allmänt... jobbig. Med ett övermänskligt tålamod lyckades jag rida bort det där idag, skönt! Det låg vattenmattor i paddocken, både två små och en jättestor, red över dem lite ifall det ligger nån vattenmatta på träningen.. onödigt att lägga energi på att titta på mattor då liksom.

Han är så söt min häst, tycker att det ser jäääätteobehagligt ut först, sen om han får titta lite och man rider emot och är bestämd så hoppar han, turbosnabbt, för att inte mattan ska hoppa upp och bita honom i tårna. tog några språng på andra hinder också för att kolla läget lite, har fortfarande svårt med att lägga honom rätt. har ju inte behövt oroa mig för det tidigare då han bara sprang, då kunde jag ju inte riktigt säga till om nåt. Nu lägger jag honom alldeles för nära nästan jämt. Inget bra. Tror det är en tillitsgrej. Jag sitter och plockar bort galoppen så mycket jag kan, och då hamnar man i botten av hindret. Idag vågade jag rida på lite och la jag honom bra på hinder också. Visst, rider in i botten på typ sockerbitar och sätter honom i skiten på så sätt, men på lite högre hinder la jag honom bra idag. Happy snap for me. Jag svamlar nu. Ska sova, är megadödstrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar