fredag 4 maj 2012

Hola amigos!

Ikväll är alltså kvällen då jag ska gästblogg åt Emily Broman, en jävligt fin tjej. Jag inser att ju mer tiden går ju mer tycker jag om henne. Hon är väldigt klipskt och tycker många bra saker och sådant tycker jag om. Jag är glad att våra vägar mötts och vi kan gå på livets slingriga stigar hand i hand. Eller nåt.

Jag tänkte skriva lite om Åtvidaberg. Staden som alltid sover. Staden som vår allas Emily flytt. Eller stad förresten, känner att det inte är en speciell rättvis benämning. Snarare byhåla. Det är fullt av drägg, för unga föräldrar, alkohol, fotboll, borgarsvin - för att inte tala om alla de människor som hugger varandra i ryggen dag efter dag, rykte efter rykte. Det här kan ju låta som en massa dåliga saker och det är det ju faktiskt men på något sätt funkar allt rätt bra ändå. Det är många som flyttar härifrån men seriöst, vi åtvidsungdomar har det jävligt bra egentligen. Sommarnätterna vid bysjön, raggarturerna i rondellen (aldrig riktigt varit med om det dock men jag kan tänka mig att det är rätt nice), festerna som man inte är bjuden på, glass på stallis. Åtvidaberg är fan livskvalitet, på ett lite vrickat och sorgligt vis men ändå. Emily, min vackra vän. Jag hoppas att du någon gång ser det som är så vackert i Åtvidaberg och kan komma tillbaka och hälsa på den (byhålan alltså) som en god vän. (HAHA).

Får en framtidsvision att du stiger ur ditt jet-plan mitt på Willys-parkeringen om tio år när du är känd skådespelare i hela världen. Du tar av dig solglasögonen och slänger med håret sådär sexigt du vet. Alla stirrar och inser ”hon kom från Åtvidaberg men lyckades ändå!” Kommer bli storslaget.
Det var typ det. Jag hoppas ni fick lite insikt en vacker och stjärnklar fredagskväll som denna.
HEJDÅ FRÅN OLIVIA SVENSSON FÖLJ MIG PÅ TWITTER @oliiiven EMILY ÄR BÄST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar