tisdag 22 maj 2012

är det dumt att vara påläst?

Nä, tänkte bara kolla eftersom jag själv tycker det är stört irriterande att diskutera med folk som inte har någon som helst kunskap i ämnet utan bara "tror", men regelbundet får höra att jag är "för" påläst. Klart jag är påläst och har många åsikter om frågor som intresserar mig (läs: genusfrågor och annat jag tar upp i bloggen) men inte i diskussioner om bilar, droger, kemi eller andra ämnen jag inte lägger nämnvärt engagemang på. Vill man diskutera med nån som inte har koll på vad den pratar om? Eller sure, det kan ju vara roande, men vill man komma fram till något är det ju värdelöst. Funny thing is att det oftast är när jag vinner diskussioner som motparten kläcker ur sig negativa grejer om mig och min kompetens. Sålänge det är så, kommer jag avfärda ert jävla gnäll med att ni bara är sura för att jag äger ut er. Ska till stallet nu. Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar