måndag 23 april 2012

Tredje gången gillt hos 3

Åherregud. Den här dagen har inte varit min dag. Den började 4.40. Då ringde min klocka. Ni hör ju där att dagen kanske inte började på bästa sätt... sen blev klockat på nåt konstigt sätt 5.01 och jag fick stressa upp ur sängen för att klä på mig och slänga på en gnutta smink och sedan trampa som en dåre mot tåget.... hade tandläkartid rätt tidigt idag, i linköping. Lyckades lyckligtvis hinna med tåget, med andan i halsen. Tänkte sova/äta frukost på tåget, lyckades bara med det sistnämnda då det satt en person i sätet mittemot mig och tittade på mig hela hela hela vägen dit. ÅH.

Tandläkaren gick bra, sen döda tid med senaste chic över en second breakfast... klockan slog tio och jag gick mot 3butiken för att få min nya telefon upplåst. Ne tyvärr kunde han inte hjälpa mig för min telefon fanns inte i deras register, så han bad mig ringa deras support. Så gjorde jag det, och satt i telefonkö i 20 minuter. sen fick jag veta att ja... det var typ möjligt, om jag hade kvitto på telefonen... så var jag tvungen att hitta nånstans i Linköping jag kunde skriva ut lite papper från min mail, och alla mina vänner i lkpg jobbade så åhhhhhhhhh ringde mamma som coachade mig lite mot biblioteket. Där kan man ju skriva ut papper tänkte jag.

Väl där ba "ja just det du behöver lånekort och pinkod för att låna datorerna". MEN VA. Ja, så efter mycket om och men kan jag alltså logga in med mitt personnummer. Trodde jag. Det gick inte. Så fick vi göra om och DÅ gick det. Skrev ut mina papper, betalade för mig, tackade för hjälpen och gick tillbaka mot 3.

Väl där fixar han allt som behövs, sen ba "ja, du kan sätta kortet där så är vi klara sen". Skämtar ni med mig?! Har i princip helt tomt kort nu, och hade bara kontanter på mig... så då fick jag kila bort till swedbank och stå i världens längsta kö för att sätta in de 350 kr som krävdes på mitt konto. SEN kom jag tillbaka dit och då, äntligen, funkade allt. Haha låter inte så himla jobbigt men lägg till att allt det här tog lite drygt 3,5 timmar och att jag gång på gång råkade stöta på den enda personen i hela världen som jag faktiskt hatar. Minst fem gånger. Herrejisses hur liten är världen egentligen?!

MEN. Nu till dagens positiva grejer. Jag såg personen jag hatar idag, och tänkte fan. Varför hata en så ful person som klär sig så jävla illa? Varför hata nån med så dryg attityd att hen borde vara glad om hens mamma ens står ut med hen? Hen lär ju ha det jobbigt nog i livet ändå. Så. Idag har jag bestämt mig för att sluta hata. Det är ju rätt positivt. För jag kände tredje, fjärde, femte gången jag stötte på hen, att fan. Jag kunde inte bry mig mindre. För jag avundas inte den personen alls faktiskt. Rätt skönt att det släppt, efter tre år. Jag är inte överlag en speciellt långsint person, så ni kan ju gissa hur mycket vi kommit på kant med varandra egentligen...

Nästa bra sak! NEW YORKER HAR ÖPPNAT I LINKÖPING. Fattar ni?! Åh. Grät på ritkigt ett par glädjetårar. Har suktat efter deras kläder skitlänge, och äger ett par plagg som är mina favoriter. Så när vi åkte till kalmar så försökte jag tänka ut anledningar att åka till kalmar fler gånger. (new yorker har butik i kalmar också). När jag fick jobb i sthlm och ev skulel flytta dit var en av tankarna i mitt huvud "omg närmare till new yorker". Haha jag är så löjlig. MEN NU FINNS DET I LINKÖPING. YES.

Fyndade även en del på second hand, skor, klänning och lite smycken. Sjukt nöjd. Unnade mig den shoppingen som plåster på såren för min pissiga dag och att jag missade tågen till västervik som hade tagit mig dit medan skoldagen fortfarande höll på. Nu kom jag hem typ 18 och ja. Astrött. Sova kanske. Har ni kommit ända hit måste ni varit grymt uttråkade eller bara vara väldigt fängslade i mitt människoöde. Eller nåt. Vafan pratar jag om. Buh. Imorrn kanske det kommer bilder eller nåt. Nu ska jag ta mig upp till sängen innan jag somnar här nere. Just det, köpte en skitbra bok också så nu tror jag att jag är en reinkarnation av adams första fru som efter ett våldtäktsförsök gifte sig med satan istället. Inte hälsosamt. Godnatt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar