tisdag 10 april 2012

Mina planer för hösten 2.0

För en månad sen var jag fast besluten om att flytta till stockholm under sommaren, byta gymnasium (igen) eftersom jag fått jobb i sthlm. Lät askul och stockholm är en fet stad så varför inte? Efterhand märkte jag att jobbet jag blivit erbjuden inte var så bra som jag trodde, att jag skulle behöva jobba dag och natt för i princip inga pengar alls. Medan jag går i skolan måste skolan vara första prioritet, jag har för höga krav på mig själv för att nöja mig med att prestera lite sådär när jag VET att jag kan MYCKET bättre.

Därför är nu planerna lite ändrade. Med största sannolikhet kommer jag flytta tillbaka till Åtvidaberg i höst. Saknar att bo i lägenhet för mycket. Detta kommer innebära många tidiga morgnar och 2,5 timmar på tåg varje dag, men jag tror det är värt det. En vän till mig sa "byt inte klass om du hittat en du trivs i. Bra klasser är alldeles för sällsynta". Och hon har nog rätt. Klassen jag har nu är nice. Klassen jag hade förut var onice. Vill inte riskera att hamna i en likadan klass en gång till. dessutom kommer jag ju ha minst en timmes pluggtid varje dag, innan skolan börjar eftersom tåget kommer fram typ halv åtta och jag börjar halv nio, vilket betyder att jag kommer vara typ läxfri hemma. Grymt skönt. Så i sommar flyttar jag norrut. Inte trettio mil som planerat, utan fem. Jag tror det här blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar