fredag 20 april 2012

saker att fundera på

Ikväll är jag hemma. Ensam. Nästan. Har typ övriga familjen här men ändå. Inga vänner osv här. Första gången på en månad. Både skönt och jobbigt. Vad gör man med fredagar när man inte är ute och roar sig? Har avverkat två avsnitt project runway i soffläge. har haft en gråtig konversation med en klok vän, som fick mig på ett klokt spår igen. Har haft gråtig konversation med mamma, som säger "Emily du är stor nu. Du får känna efter själv, för du vet vad du har att välja på och vad som känns bäst för dig". Skönt att hon är så trygg med att hon uppfostrade mig till en klok person. Just nu känner jag att jag inte är så klok alls. Hjärtat säger en sak, förnuftet ett annat, och respekten för nära och kära en tredje grej. Och om det vore så väl att det bara är på ett plan livet är jävligt. Nej. Nu kör vi all in, både med vänner, skola, relationer, självbild och hästen. Jaja. Härifrån kan det ju bara bli bättre. Funderar på att klä upp mig till tänderna trots att jag inte ska nånstans ikväll. Bara för att jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar