onsdag 16 november 2011

vad ful du är idag

Idag har jag haft en dålig dag. Försov mig som vanligt till den tidiga lektionen. Var ful i håret. Har dålig hy. Påsiga ögon. Fula kläder. Orkar inte ens låtsas att jag är snygg liksom. Hade iaf sköna fula kläder. Hur trött som helst. Planerar att jobba med historiearbetet på lunchen. Inser att hela biblioteket är fullt av lunchkonsert. Ett gäng gla'a grabbar som jag inte vet om dom är trevliga eller driver med mig. Men det är ok, jag skulle också driva med mig idag om jag såg mig. Men det gör jag inte för jag blundar när jag går förbi speglar.

Funderar på att bli lite mer chill som mina vegovänner. Med håriga ben, hår under armarna, stickade tröjor och kroppslukt. Dreads och sunda ätvanor. Bränna bhar och kämpa för djurens rätt. Och för ett mindre heteronormativt samhälle. Bli en människa helt enkelt som träffar andra människor, inte tjejer, killar, bögar och vanliga. Det känns som om vi glömmer det, i våra retuscherade fräscha liv. Att vi är människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar