tisdag 29 november 2011

sticka

Jag ska, när jag fått lite struktur på livet, ta mig tiden att sticka en tröja. Förhoppningsvis händer det här innan säsongen för stickade tröjor är över. Funderar på vad jag ska välja för garnkvalité. Ull, ullblandning, akryl eller bomull? Bomullen är väl den kvalitet som är skönast mot huden och mest lättskött, ull är varmast, akryl är nåt mellanting mellan bomull och ull. Varm, men inte för varm och ändå rätt skön mot huden.
Sen nästa problem är, vilka färger? Såg en sinnessjukt snygg stickad tröja idag, Riktigt nice färg! Nästan lite naturfärgad typ. Men uh. Aja. Sånt här hinner jag inte tänka på just nu, ska slita mig ifrån de skolarbeten jag har liggandes på hög nu en stund för att hinna till stallet, rida min häst och sitta på us-möte. Laters, boys och girls!
 Minns att jag och lovisa pratade om att sota ögon, en lång historelektion sista lektionen en fredag. Kan du sota ögon, frågade hon. Ja, svarade jag. Måste nog bara träna lite till. Tenderar att se ut lite som ett billigt fnask, särskilt om kvällen är för ung eller om jag dansar för mycket. Men det finns knappt finare än en riktigt bra gjord silver/svart sotning tycker jag. Jag är inte riktigt där, men snart så. Kanske. Nyår maybe, då får man ju verkligen gå loss med skimmer, glitter och shiny stuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar