torsdag 12 juli 2012

Vikt

Har fått MÅNGA sms och facebookmeddelanden på sistone ang min vikt och vad jag äter, eh. Förstår om nån reagerade på nattens instagrambild men ni kan ta det lugnt. Jag är nitton, bor hemma just nu så mamma ser ju EXAKT vad, när, och hur jag äter och mår. Det är INGEN FARA.

Det handlar alltså inte om regelrätt bantning utan om att bryta ett fantastiskt osunt leverne. Appen jag använder drar bort "förbrukade" kalorier när jag motionerat, dvs ligger jag i sängen en hel dag ska jag få i mig 1225 kcal. Förbränner jag 500 kcal drar appen automatiskt bort 500kcal av det jag ätit, så totala för dagen blir 1700. Förstår ni?

Jag vill bygga upp en frisk kropp, inte fylla på den med raffinerat socker och mättat fett. Har diabetes och hjärt/kärlproblem i släkten, gör detta för MIN skull. För jag vill leva frisk länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar