torsdag 5 juli 2012

Ge och ta

Jag är en människa som är mån om människorna omkring mig. Om jag tror nån mår dåligt dåligt, behöver stöd - jag hör av mig. Lyssnar peppar stöttar. Helt naturligt för mig eftersom jag är uppfostrad till att vara empatisk människa. Och what goes around comes around, säger man ju, så om jag hjälper andra borde de finnas för mig när jag behöver någon, kan man tycka?

Grejen med att ge är ju att få tillbaka också, ger man hela tiden utan att få tillbaka nåt tar det ju slut. Funderar allvarligt på att bryta med några av de största energibovarna för mig, ta en paus iaf. Men ju färre vänner man har desto färre personer har man i sin omgivning som bryr sig. Och det suger ju lite. Kvantitet eller kvalitet? Vet tbh inte vad som är bäst i den här frågan. Men lite respekt skadar ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar