onsdag 18 juli 2012

Transparens

Jag är rätt transparent på bloggen, jämfört med många andra. Och jämfört med vissa är jag inte transparent alls. Det är så olika det där och alla har olika regler. Foki tex verkar ju snurra allt till en rosa perfekt sockervaddsvärld där allt är perfekt och lyckligt. Sen finns ju flera gravt deprimerade bloggare som använder bloggen som en ventil. Istället för, eller som komplement till, att skada sig själv bloggar de om eländet. Jag känner att jag är nånstans mitt emellan. Jag MÅR inte alltid bra och såklart jsg bloggar bittrare och om "svartare" ämnen när jag är arg eller ledsen? visst händer det att jag filtrerar bort lite eller någon gång kryddat för att få bra inlägg MEN det måste jag ju? Det här är ingen dagbok. Det här är ju en blogg. Helt random personer som inte känner mig läser här. Personer som ogillar mig läser här. Och såklart ni som gillar mog på ett eller annat sätt. Men jag kan inte skriva allt ändå. Oftast när det händer grejer skriver jag ingenting här. Eller filtrerar det enormt mycket. För detaljer förvrängs ändå. Läsare hittar på. Jag har väl berättat om mitt sista år på facetten? Var frånvarande mkt på morgnar pga mår skitilla då, bloggade lite om "hatar att må illa på morgonen IGEN" och blev sen sjukskriven. Träffade en ur min klass som ba "jag trodde du var gravid?!" gissa hur förvånad jag blev?

Så nej, inga detaljer här. Däremot kan jag inte säga att jag mår skitbra när jag integör det. Jag tror det märks och jag. Tror att ni som läser mår bättre av att jag är mänsklig och inte nån übermensch som har tusen järn i elden men aldrig blir utbränd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar