fredag 9 mars 2012

svar på fråga

har fått flera som undrar vad jag är för sjuk så ah tänkte berätta lite. Har feber, huvudvärk, värk i halsen och ont i dom flesta musklerna kroppen. Det är ingen bakterie eller så vad de kunde se på proverna igår, utan det verkar vara ett virus som man bara ska vänta ut. Inte så himla kul med tanke på att jag försökt vänta ut det här i tre veckor snart. Så jag fick en medicin som är smärtstillande, febernedsättande och inflammationsdämpande. Det hela började ju med att jag fick typ stämbandsinflammation så halsen svällde upp. iaf så verkar medicinen genom att minska bildandet av smärtbildande ämnen i kroppen, så även om de inte blir frisk av tabletterna så kommer jag åtminstone må bättre. Ser fram emot det!

Sen är det rätt jobbigt för jag mår ändå helt ok när jag vaknar på morgonen, lite svullen i halsen bara, sen äter jag frukost och mår asilla av det, och när illamåendet lagt sig efter nån timme så har jag hunnit bli febrig och känner mig inte alls särskilt pigg... Ska i alla fall gå iväg och hämta ut medicinen nu, hann inte göra det igår, och hoppas den börjar verka innan lektionerna i eftermiddag börjar. Får sjukt mycket ångest av att missa såhär mycket i skolan! kommer behöva plugga dygnet runt i en månad efter detta, känns det som...

1 kommentar:

  1. Lider med dig,krya på dig o hoppas på snar förbättring! Mvh halv krasslig pappa...

    SvaraRadera