måndag 12 mars 2012

Jag vill ju bara vara människa.

Jag vill inte påstå att jag är överjordiskt snygg eller liknande. Men jag är trött på att vara tjej. Jag är trött på att vara bruden man tidsfördrivsraggar på, jag är trött på att räknas bort för att mina bröst har större volym än mina yttre könsdelar. Jag vill inte bli kategoriernas för mina yttre attribut, jag vill bli ihågkommen för min person.

Jag är lite egen, det är jag medveten om, men jag är så mkt hellre dissar för min personlighet än accepterad för mitt utseende. Hänger ni med? Tror alla skulle må bra av att inte kategorisera så våldsamt mycket. Go with the flow. Spela roll vilken kön, hudfärg, whatbot personen har. Det är ju ändå värderingarna och åsikterna som formar vår person, och ja. För mig är en snygg person lite som en pekbok. Kul ett tag men finns liksom inte så mycket mer att hämta... Jämfört med en klok person med egna åsikter och värderingar som kan jämföras med allt från skönlitterära böcker till uppslagsböcker. Så mycket mer intressant och underhåller längre. Jag ber er. Låt mig vara en riktig bok. Den kanske suger, har tråkig handling i största allmänhet eller bara har en vinkel du inte gillar. Snälla, läs mig ändå och titta inte bara på bilden på omslaget. Det finns mer än bara yta, och jag är trött på tidsfördrivsragg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar