onsdag 14 mars 2012

Säg att det är omöjligt och jag gör det en gång till

om ni visste hur ofta folk säger åt mig att det jag vill göra är omöjligt, ingen ide, för mycket jobb, "ja drömma kan man ju" osv... haha. vill jag göra något så gör jag det, oavsett vad andra tycker och tänker. Säger någon att min dröm är omöjlig etc blir jag bara ännu mer målmedveten och peppad att klara det. Strax innan jag fyllde 19 satte jag upp målet "medverka i en film". En vecka senare ringde en produktionsledare upp mig när jag låg och powernappade, och fyra dagar senare var mitt mål uppnått. Nästa mål blev att bli kallad till provspelning - check. Jag har både haft tur, och lagt ner många timmar på att söka jobben. Är jättetacksam för dom här chanserna jag får, för det här är så himla kul och verkligen vad jag vill göra med mitt liv. Det finns faktiskt inga andra jobb jag kan se mig själv ha (utom typ, butikspersonal, servitris, och annat som betalar hyran) i dagsläget... Så att flytta till Stockholm känns verkligen helt rätt, oavsett vad gamla invanda jantelagsföljare försöker banka i mig. Japp. Hundra procent svammel i detta inlägget också. Men jag har kommit in i en jättesvamlig period och är säkert skitjobbig att ha att göra med nu. Blåst, fattar segt och svamlig. Jag är ett kap. Hejdå på er finisar. ska ta mitt illamående och magsmärtor och plugga lite nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar