fredag 15 mars 2013

Vad hände med feministbruden?

Jo, såhär är det. Jag är mätt på idioter. Jag är 100% säker på attvissa (män) går inte att förändra. Jag är trött på att ALLTID bli reducerad till mina åsikter. Jag har blivit uppfostrad rätt jämställt ändå, kvinnor kan, men har fått skit för det. Av kvinnor, tjejer, män och pojkar. Jag har kvar mina åsikter, och jag tar diskussionen om det behövs. Allra oftast är det dock så att någon kastar ur sig ett jätteidiotiskt påstående och jag gör en mental facepalm ELLER ställer ett par ledande frågor för att se om personen i fråga bara var plump i sitt uttalande eller dum i huvet på riktigt. Är svaret dum i huvet påriktigt, sägerjag ok och funderar på omdet är facebookstatusmaterial.

Sexualiserande av kvinnokroppen och dumförklarande av män. Ja, ni vet. män kan ju inte lägga band på sig när de ser en kvinna klädd i "figurnära" eller "utmanande" kläder. Shit. fick just fantastisk ide till headerfoto. skall höra med min privatfotograf vad hon tror om det. kommer bli fint. LAGOM kaxigt och provocerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar