fredag 15 mars 2013

dagens ickeproblem.

Jag funderar på en ny grej på bloggen. dagens ickeproblem. ni vet sådant som vi suckar över och tänker är ett PROBLEM men om man tänker lite på svältande barn och folk som förlorar kroppsdelar när de råkar gå påen bortglömd mina så är det ju faktiskt inga problem alls. Jag upplever såna problematiska sakre varje dag, minst en gång. Dagens ickeproblem är detta.

Jag tyckte mina naglarbörjade se tråkiga ut, så jag tog av gamla nagellacket, smetade på ett baslack, lät det torka, sen ett färgat lack, och två lager topplack. ni vet, allt enligt konstens alla regler, för att det ska bli fint och sitta som berget i en vecka. Gör ett glas kaffe. dricker det och låter naglarna torka under tiden. MEN. från ingenstans blir jag akutbajsnödig. HALLÅ HUR FAN SKALL DETTA GÅ TILL, LÄR JU TA 30 min FÖR ALLA MINA LAGER NAGELLACK ATT TORKA?! akut, verkligen. egentligen är det ju inget problem, det ärju bara att gå på toa och vara försiktig, ev göra om lacket om det behövs (fast det kan ju bli kul om det smetar av sig färg down there, lite extra special something inför st patricks day liksom) men ändå gjorde jag värsta grejen av det. as it turns out, allt gick bra. Dagens ickeproblem - löst och avklarat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar