fredag 10 maj 2013

Egentligen är mina aktioner en fis i rymden

Sitter på balkongen och solar, utan bh eller bikini. Fuck patriarkatets förtryckverktyg liksom. Pallade inte ta på nån idag (läs värderar soltimmar och psykisk återhämtning högre än att städa fram bikini/bh) så jag gjorde inte det. Bara sådär. Fast ändå, när folk väljer att gå utan bh är just jag inte så uppseendeväckande. Jag har dragit den lotten i genlotteriet som gav små ohängiga pattar liksom. Socialt accepterad silhuett under en tight tröja. Det blir en större deal när någon med hängiga bröst kastat bhn. Hur gärna vi än vill så "är det inte helt ok" med bröst som hänger till naveln. Varför, egentligen? Det är ju så kvinnokroppen ser ut.

Jag vill att det ska vara lika ok att stänga in sina bröst för sin egen bekvämlighet, som det är att låta dem svänga fritt. Det ÄR inte jätteskönt med byglar och tight resår liksom. Precis som det inte är jätteskönt att låta brösten svänga fritt när man joggar/rider. Någonstans vill jag att det ska vara ok att sola topless också, av estetiska skäl. Hur snyggt är det med vita streck efter bikinin? Mina bikinis är halterneck och mina kläder är generellt linnen med brottarrygg. Vita strecken är osnygga. Och bröst är onödigt sexualiserade. Mina mansvänner får slita av sig tröjan, men om jag gör det blir det lite JOBBIG STÄMNING? Bara för att jag har två foderstationer waiting to happen på framsidan av kroppen? Geeeez. Vad tycker ni om detta? Borde vi renässansa sjuttiotalets toplessera och se bröst som kropp istället för hypersexuellt semikönsorgan? Eller äre bäst att skyla oss? Hur skulle du reagera om du kom till en strand och några brudar solar topless? Gogo! Dömer ingen på deras svar, men kanske ifrågasätter för att förstå bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar