tisdag 14 februari 2012

Vad skulle mamma och pappa säga

Jag och min moster hade ett samtal för nån vecka sen om det här med yrken inom olika branscher. tex porr och liknande, glamourmodell och så. Till exempel, om jag blev underklädesmodell... vad skulle mamma säga? Om min mosters son blev porrstjärna om tjugo år, vad skulle hon och hennes man säga då?

Vi kom fram till att oavsett vad borde inte föräldrar kunna sluta älska sitt barn bara för att barnet väljer att inte ha ett svenssonjobb. Visst, man kan tycka att det inte är det bästa kanske, men så länge ens barn är nöjt och mår bra med vad det jobbar med (och det är lagligt) borde man väl låta barnen leva sina egna liv?

Och ja, den här frågan föddes i det där urlarviga om att en av våra lärare i skolan har en dotter som är typ fetischmodell eller nåt. Playboybrud typ. "hon borde skämmas över sitt barn" tycker vissa. Jag tycker inte. Tycker snarare hon ska va stolt över att hennes barn gör något hon vill göra, och vågar sticka ut. Tänk inte så mycket på vad alla andra ska säga, det är liksom ditt liv, oavsett vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar