söndag 5 februari 2012

Godmorgon söndag!

Fredagen var en lång skoldag, hade tre timmars håltimme mitt på dagen, segt eller vad? Spenderade i princip hela tiden i biblioteket med inlämningen i historia som skulle vara klar samma dag. Lyckades ta mig igenom hela uppgiften fram till och med VG-frågan, så jag var riktigt stolt! Brukar aldrig ens lyckas slutföra arbeten i historia, och det här var tom inlämnat rätt dag och allt? Eller egnetligen fick vi till måndag på oss, så jag var till och med klar i förväg? Stolt tjej!

Efter skolan krigade jag hemåt på cykel i snökaos. 50 minuter senare öppnar jag dörren, slänger i mig en macka och byter om och krigar vidare i lössnön till stallet. Skulle rida lektion vid fem, och trots att jag kämpade och stressade som jag vet inte vad kom jag inte till stallet förrän 16.50. Stress. Det gick iaf bra och jag kom hem, åt mat, och ramlade ihop i sängen kvart i tio. Lördagen hade jag stalljour och jobbade samtidigt, tack snälla mamma för att du hjälpte till så mycket! Lika trött på lördagskvällen också, somnade runt elva och vaknade nästan ett halvt dygn senare. Nu är jag utvilad, pigg och glad och det är jättefint ute! Kallt, men fint! Får se vad den här dagen har att bjuda på, ponnyn ska kanske få gå ut någon timme eller två, rummet ska städas och jag ska plugga till tyskaprov som kommer imorgon. Även naturkunskapsprov senare i veckan... fullt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar